Lehdistötiedote|8.6.2021

Enersense ja Rauma Marine Constructions solmivat uuden sopimuksen Tallink MyStar -projektissa

Enersense International Oyj Lehdistötiedote 8.6.2021 klo 14:30

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttajan Enersense International Oyj:n tytäryhtiö Enersense Works Oy ja Rauma Marine Constructions (RMC) ovat solmineet uuden sopimuksen koskien Tallinkin MyStar -laivan rakentamisprojektia ja sen teknisten alueiden varustelukokonaisuuksia. Uuden sopimuksen myötä Enersensen toimituslaajuus projektissa kasvaa entisestään.

Rakenteilla oleva MyStar on ympäristöystävällinen nesteytetyllä maakaasulla (LNG) kulkeva laiva. Nyt sovittu uusi toimituskokonaisuus MyStar-projektissa on Enersense Works Oy:lle strategisesti tärkeä, koska LNG-työmaa-alueiden vaativat varustelutyöt edesauttavat yhtiön visiota olla merkittävä päästöttömän yhteiskunnan toteuttaja. ”Olemme tyytyväisiä, että kumppanuutemme RMC:n kanssa vahvistuu ja asiakas luottaa sitoutuneen henkilöstömme osaamiseen”, toteaa Enersensen Smart Industry -liiketoiminta-alueen johtaja Jaakko Leivo. ”Roolimme Tallink MyStar -projektissa on monipuolinen ja laaja. Panostamme edelleen merkittävästi meriteollisuuteen, ja nyt solmittu uusi sopimus tukee strategiaamme toteuttaa kokonaisvaltaisia työkokonaisuuksia sekä päästöttömiä ratkaisuja.” Enersense International Oyj tiedotti 12.6.2020 sopimuksestaan Tallink MyStar -projektiin, kun sen korkealaatuisiin terästöihin erikoistunut tytäryhtiö Enersense Works Oy ja kotimaisesti omistettu laivanrakennusyhtiö Rauma Marine Constructions sopivat putki- ja teräsvarustelutyöprojektista.