Enersense jatkaa Fortum Power and Heat Oy:n kumppanina kaukolämpö- ja kaukokylmäverkkojen mittariasennuspalveluissa

Lehdistötiedote 28.6.2024 klo 9.00

Enersensen Industry-liiketoiminta-alue ja Fortum Power and Heat Oy ovat päässeet sopimukseen yhteistyön jatkosta, joka koskee Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen alueilla toteutettavia kaukolämpö- ja kaukojäähdytysverkon energiamittareihin liittyviä asennus- ja ylläpitopalveluita. Lisäksi sopimukseen sisältyvät mittareiden varastointipalvelut sekä huollot, tarkastukset ja kalibroinnit laboratorio-olosuhteissa.

Sopimus on tulos julkisesta kilpailutuksesta, jossa noudatettiin tarkkoja valintakriteerejä varmistaen, että palveluntarjoaja täyttää korkeimmat laatu- ja luotettavuusvaatimukset. Tämä yhteistyö vahvistaa Fortumin sitoutumista tarjota asiakkailleen ensiluokkaisia energiapalveluita ja Enersensen kykyä toimittaa innovatiivisia ja tehokkaita ratkaisuja.

”Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöstä Enersensen kanssa. Tämä sopimus varmistaa, että voimme jatkossakin tarjota asiakkaillemme korkealaatuisia energiamittaus- ja ylläpitopalveluita”, sanoo Esa Parkko, Procurement Manager, Fortum Power and Heat Oy.

”Tämä sopimus on merkittävä virstanpylväs meille, ja olemme ylpeitä saadessamme tukea Fortumin tavoitteita energiatehokkuuden parantamisessa ja kestävän kehityksen edistämisessä”, kommentoi Enersensen Industry-liiketoiminta-alueen palveluliiketoiminnan johtaja Mikko Luoma.

Kaukolämpö tukee energiamurrosta

Kaukolämpö on keskeinen osa nykyaikaista energiajärjestelmää, ja sillä on merkittävä rooli energiamurroksessa. Kaukolämpöjärjestelmät mahdollistavat tehokkaan energiantuotannon ja jakelun, ja ne voivat hyödyntää monipuolisesti eri energialähteitä, kuten uusiutuvia energialähteitä, teollisuuden hukkalämpöä ja bioenergiaa. Tämä vähentää riippuvuutta fossiilisista polttoaineista ja auttaa vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Kaukolämmön käyttö edistää myös paikallista energiantuotantoa ja tukee energiatehokkuuden parantamista, mikä on tärkeää kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseksi.

Mikko Luoma, palveluliiketoiminnan johtaja, Industry
Puhelin: +358 50 4385608