Pörssitiedote|9.1.2024

Enersense suunnittelee yksinkertaistavansa organisaatiorakennettaan kilpailukyvyn, tehokkuuden ja osaamisen parantamiseksi – jatkossa raportoitavia liiketoiminta-alueita on kolme

Pörssitiedote 9.1.2024 klo 12.00

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense suunnittelee yksinkertaistavansa organisaatiorakennettaan kilpailukyvyn, tehokkuuden ja osaamisen parantamiseksi yhdistämällä nykyiset Power- ja International Operations -liiketoiminta-alueet yhdeksi liiketoiminta-alueeksi. Samassa yhteydessä Smart Industry -liiketoiminta-alueen nimi muutetaan muotoon Industry.

Enersense raportoi vuoden 2024 alusta nykyisen neljän liiketoiminta-alueen sijaan kolmesta liiketoiminta-alueesta, jotka ovat Power, Industry ja Connectivity. Vuoden 2023 vertailutiedot julkaistaan ennen vuoden 2024 ensimmäisen vuosineljänneksen tulosjulkistusta.

”Power- ja International Operations -liiketoiminta-alueilla tehdään monessa asiassa hyvin samanlaisia päästöttömän yhteiskunnan mahdollistavia kehityshankkeita ja uskomme, että yhdistämällä huippuosaajamme saman katon alle yli maarajojen saamme runsaasti lisää synergiaa ja osaamista sekä kilpailukykyä ja tehokkuutta. Uusi toimintamalli tukee vahvasti myös kasvustrategiaamme ja pyrkimyksiämme laajentua uusille markkina-alueille. Kansainväliset tiimit tarjoavat myös henkilöstöllemme mahdollisuuden kehittää itseään ja osaamistaan sekä työskennellä aiempaa joustavammin eri maissa ja monikansallisissa työyhteisöissä”, toteaa Enersensen toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

Muutos johtoryhmän kokoonpanossa

Suunnitellut organisaatiomuutokset vaikuttavat Enersensen johtoryhmän kokoonpanoon, joka on 9.1.2024 alkaen seuraava:

Jussi Holopainen, toimitusjohtaja

Mikko Jaskari, talousjohtaja

Juha Silvola, liiketoimintajohtaja, Power ja Connectivity

Jaakko Leivo, liiketoimintajohtaja, Industry

Sami Takila, lakiasiainjohtaja

Hanna Reijonen, henkilöstöjohtaja

Johtoryhmän nykyinen jäsen Margus Veensalu jää pois johtoryhmästä, mutta jatkaa yhtiössä muissa tehtävissä.

“Haluan kiittää Margus Veensalua hänen erinomaisesta työstään johtoryhmässä ja panoksestaan yhtiömme kehittämiseen viimeisten vuosien aikana”, sanoo toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

ENERSENSE INTERNATIONAL OYJ
Tommi Manninen