Pörssitiedote|11.10.2022

Kilpailuviranomainen on hyväksynyt liikkeen luovutuksen liittyen Enersensen ja Helenin käyttö- ja kunnossapitopalveluiden strategiseen yhteistyöhön

Sisäpiiritieto 11.10.2022 klo 17.00

Suomen Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on tänään hyväksynyt liikkeen luovutuksen, jossa Helen Oy:n tietyt käyttö- ja kunnossapitopalvelut siirtyvät Enersenselle. Järjestelyn yhteydessä on sovittu palvelusopimuksesta, jonka perusteella Helen ostaa kyseiset palvelut jatkossa Enersense International Oyj:n Smart Industry -liiketoiminta-alueeseen kuuluvalta Enersense IN Oy:ltä. Sopimuksen on määrä astua voimaan 1.11.2022.

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj tiedotti 31.8.2022 sopineensa erityisalojen hankintalain alaisen julkisen kilpailutuksen jälkeen energiayhtiö Helen Oy:n kanssa yritysjärjestelystä, johon liittyy laaja laitosten sekä verkkojen käyttö- ja kunnossapitotehtävien strateginen yhteistyö. Sopimuksen kesto on vähintään neljä vuotta, jonka jälkeen yhteistyötä on mahdollista jatkaa vielä kahdella kaksivuotisella optiolla. Hankinnan enimmäismäärä optioineen sopimuskaudella on 200 miljoonaa euroa.

ENERSENSE INTERNATIONAL OYJ
Jussi Holopainen