Lehdistötiedote, Sijoittajauutinen|19.3.2024

Tavoite 1 000 MW:n uusista tuulivoimahankkeista saavutettiin hyvissä ajoin ennen määräaikaa

Sijoittajauutinen 19.03.2024 klo 15.10

Uuden 1000 MW:n tuulivoimaportfolion tavoiteltu kehitysvaihe on saavutettu yli vuosi odotettua aiemmin. Alkuperäinen määräaika oli asetettu toukokuuhun 2025 yhteistyösopimuksessa, jonka päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense ja ranskalainen vihreän energian yhtiö VALOREM allekirjoittivat toukokuussa 2022. Tämä 1000 MW:n hankeportfolio on parhaillaan kaava- ja YVA-vaiheessa.

”Olemme iloisia, että Enersense saavutti tämän 1 GW:n portfolion odotuksia nopeammin ja innoissamme yhteistyömme seuraavista vaiheista”, toteaa Gwenaël Jestin, Head of International Development, VALOREM Group.

Edelliseen, vuonna 2015 solmittuun yhteistyösopimukseen perustuen, Enersense on jo aiemmin käynnistänyt kehitystyön yhteisteholtaan noin 500 MW:n tuulivoimahankkeista yhdessä VALOREM Groupin kanssa.

”Enersensen Power-liiketoiminta-alueeseen kuuluva Enersense Wind on osoittanut, että sen osaavan ja ammattimaisen tiimin vahva kokemus sekä potentiaalisten alueiden kartoituksesta että hankkeiden kehittämisestä tuottaa tulosta. Yhdessä VALOREM Groupin kanssa nyt kehitettävän 1500 MW:n hankeportfolion lisäksi Enersensen maatuulivoimahankkeiden portfoliossa olevat yhteensä 6900 MW:n hankkeet sekä kaikki tulevat uudet maatuulivoimahankkeet ovat Enersensen yksin omistamia ja hallinnoimia, ja tukevat yhtiön tavoitetta oman energiantuotannon aloittamiseksi”, toteaa Sirpa Smids, Power-liiketoiminta-alueen Renewable Energyn toimialajohtaja.

Sirpa Smids, toimialajohtaja, Renewable Energy, Power
Puhelin: +358 40 7123661