Enersense ja Boliden sopimukseen ympäristökestävyyttä lisäävässä Norjan tuotantolaitoksen kehittämisprojektissa

Lehdistötiedote 24.1.2023 klo 12.00

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj ja ruotsalainen metallialan yritys Boliden ovat allekirjoittaneet sopimuksen Norjassa sijaitsevan Oddan tuotantolaitoksen laajassa kehittämisprojektissa.

Ympäristökestävyyteen ja tuotantokapasiteetin nostoon keskittyvässä projektissa Smart Industry -liiketoiminta-alueeseen kuuluva Enersense Works Oy vastaa yhden osa-alueen terästoimituksista, terästen asennuksista, laiteasennuksista sekä eristystöistä. Projekti käynnistyy alkuvuodesta 2023.

”Oddan laitoksesta on tulossa valmistuessaan oman alansa ympäristöä vähiten kuormittava laitos maailmassa ja on hienoa olla mahdollistamassa tällaista vihreää kehitystä. Enersense Worksille tämä on merkittävän kokoluokan projekti ja pyrimme jatkossakin olemaan mukana tämänkaltaisissa hankkeissa Suomessa ja kansainvälisillä markkinoilla. Yhteistyösopimus on hyvä osoitus myös synergiaeduista, joita Enersense Offshore Oy ja Enersense Works Oy pystyvät tarjoamaan”, toteaa Enersense Works Oy:n operatiivinen johtaja Mikko Lampinen.

Lisätietoa:

Jussi Holopainen, toimitusjohtaja