Lehdistötiedote|9.12.2021

Enersense on allekirjoittanut jatkosopimuksen koskien Enefit Connectin sähköverkkojen huoltoa Virossa

Lehdistötiedote 9.12.2021 klo 10.30

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttajan Enersense International Oyj:n International Operations -segmenttiin kuuluva virolainen tytäryhtiö Empower AS on allekirjoittanut Viron verkko-operaattorin, Enefit Connectin, kanssa jatkosopimuksen koskien sähköverkkojen huoltoa. Sopimukseen kuuluu sähkönjakeluverkkojen ylläpitoa, vianetsintää sekä Viron Länsi-Virumaan aurinkoenergiapuistojen yhdistämistä sähkönjakeluverkkoon.

Sopimuksen mukaiset työt työllistävät yhteensä arviolta 30 henkilöä. Työt alkavat tammikuussa 2022, ja ne toteutetaan yhteistyössä sähköasennuksiin erikoistuneen virolaisen Arendus & Haldus OÜ:n kanssa. Sopimuksen kokonaisarvo on 14,8 miljoonaa euroa, josta Enersensen osuus on noin 7–8 miljoonaa euroa. Hanke on tarkoitus saada päätökseen vuoden 2026 loppuun mennessä.

Enefit Connectin kanssa solmittu sopimus on meille tärkeä. Hanke muun muassa vahvistaa asemaamme Baltian markkinoilla ja tukee visiotamme olla merkittävä päästöttömän yhteiskunnan toteuttaja. Enefit Connect on suuri asiakkaamme Virossa. On merkki onnistumisestamme, kun yhteistyömme saa jatkoa meille strategisesti tärkeässä hankkeessa”, toteaa Enersensen International Operations -segmentin johtaja Margus Veensalu.