Yhtiötiedote|30.11.2020

Enersense on solminut merkittävän sopimuksen Narva–Tartto voimajohtolinjan uudistamisesta

Sisäpiiritieto 30.11.2020 klo 15.45

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj:n International operations -liiketoimintaan kuuluva virolainen tytäryhtiö Empower AS on allekirjoittanut sopimuksen Viron Narva–Tartto -välin voimajohtolinjan uudistamisesta Viron sähkönsiirron kantaverkkoa ylläpitävän AS Eleringin kanssa.

Työ suoritetaan avaimet käteen -menetelmällä. Työn laajuus sisältää projektiin liittyviä valmistelu- ja suunnittelutöitä sekä varsinaisen asennuksen. Uudistettavan voimajohtolinjan kokonaispituus on 133 kilometriä, ja se tärkeä osa hanketta, jossa Baltian alueen sähköverkot yhdistetään Manner-Euroopan verkkoon. Empower AS ja integroitujen verkkojen suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon erikoistunut Leonhard Weiss Oü vastaavat yhdessä hankkeen toteutuksesta.

Projektin odotetaan valmistuvan vuoden 2023 kesäkuun loppuun mennessä.

Sopimuksen kokonaisarvo on noin 30 miljoonaa euroa, josta Enersensen osuus on arviolta noin 15 miljoonaa euroa.

"Enersensellä on kymmenien vuosien kokemus voimajohtojen rakentamisesta. On hienoa, että osaamistamme arvostetaan ja pääsemme toteuttamaan vaativia projekteja ja toimimaan vastuullisena kumppanina asiakkaillemme. Nyt solmittu sopimus on meille merkittävä ja se vahvistaa asemaamme Baltian markkinassa", kertoo Enersense International Oyj:n toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

Jussi Holopainen, CEO, Enersense International Oyj

Hyväksytty neuvonantaja Alexander Corporate Finance Oy

Lyhyesti yhtiöstä:

Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-Empower-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2019 oli noin 242 miljoonaa euroa. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2400 henkilöä. Yhtiön sijoittajille suunnatut verkkosivut löytyvät osoitteesta https://enersense.fi/sijoittajalle/