Lehdistötiedote|17.10.2022

Enersense on valittu pääurakoitsijaksi Fingridin voimajohtourakkaan Oulun seudulla

Lehdistötiedote 17.10.2022 klo 16.00

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttajan Enersense International Oyj:n Power-liiketoimintaan kuuluva tytäryhtiö Enersense PN Oy on voittanut Fingridin julkisen hankinnan kilpailutuksessa voimajohtourakan Oulun seudulla.

Oulun ja Yli-Iin alueelle sijoittuvassa projektissa ikääntynyt 110kV voimajohto korvataan osittain uudella voimajohdolla sekä suoritetaan mittavat voimajohtojärjestelyt sähköasemalla. Projektissa parannetaan siirtokapasiteettia Meri-Lapin alueella sekä mahdollistetaan tuulivoiman liittäminen verkkoon.

Projektin valmistelut alkavat välittömästi ja hanke työllistää Enersenseä arviolta reilun kahden vuoden ajan. Urakan arvo on noin 7 miljoonaa euroa.

”Hanke on hyvää jatkumoa Fingridin ja Enersensen yhteistyölle vasta käyttöönotetun Metsälinjan ja Pyhänselän johtojärjestelyjen valmistumisen jälkeen. Näihin kokemuksiin perustuen ja haastavasta maailmantilanteesta huolimatta odotamme vakaata ja varmaa suoritusta tutulta urakoitsijalta”, toteaa rakentamispäällikkö Keijo Välimaa Fingridiltä.

”Hanke on Enersenselle merkittävä ja se tukee hyvin tavoitteitamme rakentaa yhdessä asiakkaidemme kanssa hiilineutraalia yhteiskuntaa”, sanoo Enersensen Transmission Networks -liiketoiminnan johtaja Joni Parkkinen.

Päätös on lainvoimainen.

Jussi Holopainen, toimitusjohtaja