Lehdistötiedote|20.10.2022

Enersense ostaa sähköautojen pikalatausasemien valmistajan Unified Chargersin – tavoitteena nousta keskeiseksi päästöttömän liikenteen mahdollistajaksi

Lehdistötiedote 20.10.2022 klo 11.45

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj on allekirjoittanut sopimuksen, jolla se ostaa suomalaisen sähköautojen pika- ja suurteholatausasemia valmistavan Unified Chargers Oy:n. Unified Chargers tarjoaa edistyksellisiä ja räätälöitäviä latausratkaisuja julkisiin kohteisiin ja raskaan liikenteen tarpeisiin sekä älykkäitä palveluita latausasemaoperointiin. Hankinta vahvistaa Enersensen asemaa latausratkaisujen toimituksissa. Yritysosto odotetaan saatavan päätökseen marraskuussa 2022.

”Henkilöautojen ohella myös raskas liikenne sähköistyy kovaa vauhtia ja haluamme olla mukana mahdollistamassa laajasti päästötöntä liikkumista ja tavaralogistiikkaa. Unified Chargersin ovat valinneet kumppanikseen jo useat autoilun ammattilaiset, joilla on näkemystä ja kokemusta siitä, mihin tulevaisuuden liikkuminen kehittyy ja mitä se vaatii. Haluamme tarjota kumppaneillemme mahdollisimman laaja-alaista osaamista sähköisen liikenteen nopeassa kehityksessä parhailla mahdollisilla tuotteilla ja palveluilla sekä kehittää toimintaamme entistä monipuolisemmilla palveluilla. Toivotamme Unified Chargersin tiimin lämpimästi tervetulleeksi Enersenseen”, toteaa Enersensen Power-segmentin liiketoimintajohtaja Juha Silvola.

Enersensellä on jo aiemmin vahva tausta toimimisesta eri latauslaiteratkaisuja tarjoavien yritysten asentaja- ja huoltokumppanina ja tämä toiminta jatkuu kuten ennenkin. Enersense tarjoaa latausratkaisuja yrityksille ja taloyhtiöille kokonaisvaltaisena palveluna kiinteistökartoituksesta latausjärjestelmän asennukseen, käyttöönottoon ja ylläpitoon asti.

Sähköisen liikenteen edistämiseksi Enersense on tehnyt myös sijoituksen taloyhtiöille, yrityksille ja julkisiin tiloihin latausjärjestelmiä toimittavaan Parkkisähkö Oy:hyn. Strategisen kumppanuuden myötä Enersensen omistusosuus Parkkisähkö Oy:stä on 10 prosenttia.

”Haluamme olla vahvasti mukana sähköistämässä liikennettä ja nousta keskeiseksi toimijaksi myös sähköisen liikkumisen markkinalla. Markkina kasvaa jo kovaa vauhtia, mutta samalla koko ala hakee vielä muotoaan ja koemme tärkeäksi olla mukana useissa hankkeissa ja yhteistyössä monen alan toimijan kanssa. Siten pystymme nopeasti oppimaan ja omaksumaan alan parhaat käytännöt ja tarjoamaan ketterästi parasta mahdollista palvelua. Kehittyvässä markkinassa on valtava potentiaali ja kasvumahdollisuudet ja uskon, että yhdessä pystymme lunastamaan odotukset, joita meillä liikenteen sähköistymiseen liittyen on”, toteaa Enersensen toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

Jussi Holopainen, toimitusjohtaja
Sähköposti:jussi.holopainen@enersense.com