Lehdistötiedote, Sijoittajauutinen|17.4.2023

Enersense valittiin pääurakoitsijaksi Gigawatti Oy:n Oosinselän tuulipuiston infran rakentamiseen

Sijoittajauutinen 17.04.2023 klo 11.35

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International on saanut sopimuksen Gigawatti Oy:n kanssa Eurajoen Luvialla sijaitsevan Oosinselän tuulipuiston rakentamisesta. Tilaus on kirjattu Enersensen Power-liiketoiminta-alueen vuoden 2023 ensimmäisen vuosineljänneksen tilauskantaan.

Gigawatti Oy:n Oosinselän tuulipuisto koostuu kolmestatoista voimalasta. Enersense aloittaa rakennustyöt kesällä 2023. Hanke valmistuu suunnitelmien mukaisesti vuoden 2024 loppuun mennessä. Enersensen toimituslaajuuteen kuuluvat puiston teiden ja nostoalueiden rakentaminen, voimalaperustukset ja puiston sisäverkko avaimet käteen -periaatteella.

“Oosinselän tuulipuisto on jatkumoa osuuskauppojen pitkäjänteisille investoinneille oman uusiutuvan energian lisäämiseksi. Tuulipuisto tuottaa valmistuttuaan noin viidenneksen S-ryhmän sähkön tarpeesta. Enersensen valinnassa hankkeen pääurakoitsijaksi painoivat heidän pitkäaikainen kokemuksensa tuulipuistojen infran rakentamisesta”, sanoo S-Voiman toimitusjohtaja Mikko Halonen.

”Hanke on Enersenselle tärkeä kasvavassa tuulivoimamarkkinassa. Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että Gigawatti Oy valitsi meidät kumppanikseen tähän investointiin, jonka myötä laajennamme hyvää tuulivoiman kunnossapitoyhteistyötä asiakkaamme kanssa myös rakentamishankkeisiin”, toteaa Power-liiketoiminta-alueen tuulivoimarakentamisen johtaja Maija Isoaho.

Gigawatti Oy on S-Voima Oy:n täysin omistama yhtiö. S-Voima Oy vastaa S-ryhmän sähkönhankinnasta, ja sen omistavat SOK ja osuuskaupat yhdessä.

Maija Isoaho, johtaja, tuulivoimarakentaminen
Puhelin: +358 44425 2457