Lehdistötiedote|16.6.2023

Enersenselle ensimmäiset suurteholataustoimitukset Norjaan

Lehdistötiedote 16.6.2023 klo 15.00

Sähköisen liikenteen suurteholatauslaitteita valmistava Enersense Charging Oy on solminut ensimmäiset 160 kW:n suurteholatausasemien toimitussopimukset Norjaan.

Enersense toimittaa neljä ECDC160kW-suurteholatausasemaa norjalaiselle taksiyhtiölle Agder Taxille taksien, pakettiautojen ja linja-autojen lataukseen. Lisäksi Enersense toimittaa yhden ECDC160kW-latausaseman Vennesla Taxille, joka hoitaa paikallisia koulukuljetuksia. Enersensen jälleenmyyntikumppanina Norjassa toimii Metering AS, ja asennusurakoinnin molempiin kohteisiin toteuttaa paikallinen alihankkija TM Elektriske.

Norjan lisäksi Enersense toimittaa kuluvan kesän aikana suurtehoisia latausratkaisuja useampaan kohteeseen myös Suomessa ja Ruotsissa. Enersense näkee Pohjoismaiden latausmarkkinoissa suuren potentiaalin.

”Päästötön liikenne on Enersensen kasvustrategian fokusalueita. Pohjoismaiden latauskenttämarkkinassa on meille paljon mahdollisuuksia, ja olemme iloisia siitä, kuinka hyvän vastaanoton uusi suurteholatauslaitteemme on saanut”, toteaa Enersensen sähköisen liikenteen latausratkaisujen johtaja Topias Koskela.

Lisätietoa:

Topias Koskela, johtaja, sähköisen liikenteen latausratkaisut
Puhelin: +358 50 401 7294
Sähköposti: topias.koskela@enersense.com