Pörssitiedote|19.6.2023

Sisäpiiritieto: Enersense ja Elisa ovat allekirjoittaneet 35 miljoonan euron lisäsopimuksen valokuituverkon rakentamisesta Suomessa

Sisäpiiritieto 19.6.2023 klo 12.55

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense ja suomalainen teleoperaattori ja digitaalisten palveluiden tarjoaja Elisa ovat allekirjoittaneet lisäsopimuksen Elisan Kuitu kotiin -valokuituverkon rakentamisesta Suomessa avaimet käteen -periaatteella. Lisäsopimuksen arvo on 35 miljoonaa euroa ja se yli kaksinkertaistaa Enersensen Elisalle rakentamien valokuituprojektien määrän vuosina 2024-2026. Sopimus kirjataan Enersensen Connectivity-liiketoiminta-alueen vuoden 2023 toisen vuosineljänneksen tilauskantaan. Sopimus on jatkoa yhtiöiden pitkään jatkuneelle yhteistyölle.

Enersense vastaa kokonaistoimituksesta, joka koostuu projektinjohdosta, verkon suunnittelusta ja rakentamisesta, materiaalilogistiikasta sekä liittymien toimittamisesta.

”Olemme erittäin iloisia, että yhteistyömme Elisan Kuitu kotiin -valokuituverkon rakentamisessa jatkuu. Päästöttömän yhteiskunnan rakentaminen on Enersensen strategian ytimessä ja nopeilla kuituverkoilla on siinä oma roolinsa. Valokuituverkkojen rakentamisen odotetaan Suomessa kasvavan tulevina vuosina merkittävästi ja on hienoa, että asiakkaamme luottavat Enersensen valokuituverkkojen rakentamispalveluihin ja liiketoimintamme kasvaa markkinan mukana", toteaa Enersensen toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

ENERSENSE INTERNATIONAL OYJ
Tommi Manninen