Pörssitiedote|10.1.2022

Enersensen Megatuuli-kauppa etenee: kaupan ennakkoehtoon liittyvä esisopimus Megatuulen keskeisen hankekehityskumppanin kanssa solmittu

EnersenseInternational Oyj
Pörssitiedote 10.1.2022 klo 14.30

Päästöttömienenergiaratkaisujen toteuttajaEnersense InternationalOyj (”Enersense”) tiedotti 20.12.2021allekirjoittaneensa sopimuksen, jonka mukaisesti se hankkii maatuulivoimahankkeiden kehitysyhtiö Megatuuli Oy:n (”Megatuuli”).

Enersensen tiedottamalla tavalla Megatuulen hankinta (”Osakekauppa”) on ehdollinen muun muassa sille, että Megatuulen tietyt hankekehitykseen liittyvät kumppanit luopuvat vetoamasta kyseisten tahojen ja Megatuulen välillä solmittuihin sopimuksiin sisältyviin Megatuulen omistuksen vaihtumiseen liittyviin change of control -ehtoihin osakekaupan yhteydessä, ja sille, että Megatuulen keskeisen hankekehityskumppanin kanssa solmitun yhteistyösopimuksen kesto ja tietyt ehdot neuvotellaan uudelleen. Enersense tiedotti lisäksi, että neuvottelut kyseisestä sopimusmuutoksesta on aloitettu Megatuulen, Enersensen ja kyseisen hankekehityskumppanin välillä.

Neuvottelujen edetessä Megatuuli on solminut kyseisen hankekehityskumppaninsa kanssa esisopimuksen, joka sisältää osapuolten yhteisymmärryksen uudelleenneuvoteltavan yhteistyösopimuksen keskeisistä ehdoista. Esisopimuksen tarkoituksena on edistää lopullisen yhteistyösopimusmuutoksen solmimista ja siten Osakekaupan ennakkoehtojen toteutumista tältä osin. Esisopimuksen yhteydessä Enersense on antanut Megatuulen puolesta 5 miljoonan euron suuruisen vakuuden esisopimuksen mukaisen lopullisen yhteistyösopimusmuutoksen solmimisen vakuudeksi. Vakuus raukeaa, mikäli Osakekauppa ei toteudu 13.2.2022 mennessä.

Osakekaupan keskeiset ehdot ja sen toteutuksen edellytykset on kuvattu Enersensen 20.12.2021 julkaisemassa pörssitiedotteessa. Osakekaupan toteutuksen arvioidaan edelleen tapahtuvan tammikuun 2022 aikana.