Lehdistötiedote|7.1.2021

Enersense on allekirjoittunut sopimuksen wpd Construction Finland Oy:n kanssa Karhunnevan tuulivoimapuistoon liittyvästä 110 kV voimajohtourakasta

Lehdistötiedote 7.1.2021 klo 10.00

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj:n Power-liiketoimintaan kuuluva tytäryhtiö Empower PN Oy on voittanut wpd Construction Finland Oy:n kilpailutuksessa sopimuksen Karhunnevankankaan tuulivoimapuistoon liittyvästä 110 kV voimajohtourakasta.

JylkkäKarhunnevankangas voimajohto toimii tuulipuiston liittymisjohtona kantaverkkoon. Rakennustyöt käynnistyvät maaliskuussa 2021 ja kestävät noin vuoden verran. Osapuolet ovat sopineet, että sopimuksen arvoa ei julkaista.

"Nyt tehty sopimus on meille tärkeä, koska se mahdollistaa rakenteilla olevan ison tuulipuiston sähköntuotannon siirtämisen kantaverkkoon. Enersesense vakuutti meidät neuvotteluissa osaamisellaan sekä kattavalla kokemuksella ja referensseillä voimajohtorakentamisesta, mikä helpotti päätöksentekoamme", wpd Construction Finland Oy:n rakentamispäällikkö Tuomas Lapp toteaa.

Sähköverkkojen rakentaminen on yksi Enersensen ydinosaamisalueista. "Olemme iloisia päästessämme laajentamaan yhteistyötä wpd:n kanssa. Strategiamme mukaisesti haluamme olla keskeisessä roolissa mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa, ja tuulivoimaan liittyvät rakentamishankkeet ovat yksi keskeinen osaamisalueemme", toteaa Enersensen Power-liiketoiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Juha Silvola.

Juha Silvola, liiketoimintajohtaja Power, Enersense International Oyj
Sähköposti: juha.silvola@empower.fi

Jussi Holopainen, CEO, Enersense International Oyj

Enersense lyhyesti:

Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-Empower-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2019 oli noin 242 miljoonaa euroa. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2400 henkilöä. Yhtiön verkkosivut löytyvät osoitteesta www.enersense.com