Lehdistötiedote|16.7.2021

Enersense on valittu pääurakoitsijaksi Soidinmäen tuulipuiston rakentamiseen

Lehdistötiedote 16.7.2021 klo 10.00

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttajan Enersense International Oyj:n Power-liiketoimintaan kuuluva Empower PN Oy on tehnyt sopimuksen Tuulivoimayhtiö Pohjoistuuli Oy:n kanssa Saarijärvellä sijaitsevan Soidinmäen tuulipuiston rakentamisesta.

Soidinmäen tuulipuisto koostuu seitsemästä voimalasta ja puiston rakentaminen alkaa elokuussa 2021. Hanke valmistuu suunnitelmien mukaisesti vuoden 2022 loppupuolella. Enersensen toimituslaajuuteen kuuluu puiston teiden ja nostoalueiden rakentaminen, voimalaperustukset, puiston sisäverkko sekä sähköasema avaimet käteen -periaatteella.

Samassa yhteydessä yhtiöt ovat sopineet myös käynnin aikaisiin palveluihin liittyen pitkäaikaisista puiston sisäverkon ja sähköaseman käyttö- ja kunnossapitopalveluista.

"Meillä on jo hyvät kokemukset Enersensen toimituksista kahden muun tuulipuistohankkeen osalta, mikä painoi urakoitsijavalinnassa”, toteaa Tuulivoimayhtiö Pohjoistuuli Oy:n hallituksen jäsen Markku Kortteisto.

”Soidinmäen tuulipuisto on meille tärkeä hanke ja referenssi kasvavassa tuulivoimamarkkinassa, ja pääsemme hyödyntämään kattavaa osaamistamme hankkeen toteutuksessa”, toteaa Enersensen Power-liiketoiminnan johtaja Juha Silvola.