Enersense valittu pääurakoitsijaksi Fingridin Lemmensaaren ja Sydänmaan -sähköasemahankkeeseen

Enersense International Oyj | Sijoittajauutinen | 09.10.2024 klo 13:30:00 EEST

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense on voittanut Fingridin julkisen hankinnan kilpailutuksessa urakkakokonaisuuden, jossa rakennetaan uudet Lemmensaaren ja Sydänmaan sähköasemat. Sähköasemat toteutetaan ilmaeristeisinä avokytkinlaitoksina. Hanke työllistää Enersenseä 2026 vuoden loppuun saakka. Urakan arvo on noin 13 miljoonaa euroa ja se kirjataan Power-liiketoiminta-alueen vuoden 2024 kolmannen vuosineljänneksen tilauskantaan.

“Lemmensaaren ja Sydänmaan uusilla sähköasemilla liitetään kantaverkkoon merkittäviä datakeskustoimijoita sekä parannetaan jakeluverkon ja voimantuotannon käyttövarmuutta. Fingrid jatkaa vastuullisesti uuden SF6-vapaan teknologian käyttöönottoa näissä kohteissa. Olemme iloisia saadessamme toteuttaa näitä projekteja ammattitaitoisen ja innostuneen Enersensen henkilöstön kanssa. Kokemuksemme yhteistyöstä ovat aina olleet erinomaisia”, toteaa Fingridin sähköasemien rakentamispäällikkö Daniel Kuosa.

”Enersensellä on todella kyvykäs sähköasematiimi sekä vahva yhteistyösuhde Fingridin kanssa. Tämä luo hyvän pohjan onnistuneelle projektitoiminnalle. Olemme iloisia saadessamme hienoa jatkumoa meneillään oleville hankkeillemme”, toteaa Enersensen sähköasemaliiketoiminnan johtaja Anssi Niiles.

Päätös on lainvoimainen hankintalain mukaisen valitusajan päätyttyä.

Anssi Niiles, sähköasemaliiketoiminnan johtaja, Power
Puhelin: +358 50 401 7994