Pörssitiedote|31.1.2022

Enersensen sijoituksen määrä P2X:ään on tarkentunut

Enersense International Oyj
Pörssitiedote 31.1.2022 klo 15.15

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj (”Enersense”) tiedotti 8.12.2021 allekirjoittaneensa sopimuksen 13–18 miljoonan euron oman pääoman ehtoisesta sijoituksesta vihreän vedyn tuottajayhtiöön P2X Solutions Oy:öön (”P2X”) sekä sen yhteydessä sovitusta kumppanuusjärjestelystä. Tiedotteessa todetulla tavalla sijoituksen toteutuessa Enersense merkitsee P2X:n uusia osakkeita siten, että sen omistusosuus P2X:stä on noin 16,3–22,5 prosenttia. Enersense tiedotti lisäksi 3.1.2022 järjestelyn aikataulun täsmentyneen siten, että järjestelyn ennakkoehtojen arvioidaan täyttyvän tammikuun 2022 lopussa ja järjestelyn toteutuvan helmikuun 2022 aikana.

Järjestelyn edetessä Enersensen sijoituksen määrä on vahvistunut ja on järjestelyn toteutuessa 13 miljoonaa euroa. Sijoituksen perusteella Enersensen omistusosuus P2X:stä olisi mahdollisten optioiden jälkeen noin 16,3 prosenttia. Järjestelyn täyttymättä olevien ennakkoehtojen arvioidaan täyttyvän ja järjestelyn toteutuvan helmikuun 2022 aikana.

Toimitusjohtaja Jussi Holopainen, Enersense International Oyj:

“Vetyenergian rooli on merkittävä ilmastoneutraalin energiajärjestelmän luomisessa vuoteen 2050 mennessä. Vedyllä pystytään paitsi korvaamaan fossiilisia polttoaineita, myös mahdollistamaan puhtaan energian pidempiaikainen varastointi. P2X:n investoinnin toteutuessa Enersense saa hienon näköalapaikan vetytalouden edistämisessä, ja se nostaa entisestään rooliamme päästöttömien energiaratkaisujen arvoketjussa.”

Järjestelyn keskeiset ehdot on kuvattu Enersensen 8.12.2021 julkaisemassa pörssitiedotteessa.