Yhtiötiedote|23.11.2020

Enersensen yt-neuvottelut ovat päättyneet

Sisäpiiritieto 23.11.2020 klo 14.00

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj:n yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet ja ne johtavat 23 työsuhteen vähentämiseen.

Enersense tiedotti 14.10.2020 tehostavansa toimintaansa ja aloittavansa yt-neuvottelut. Yhteistoimintaneuvottelujen taustalla oli toimintojen tehostaminen sekä yhtiössä suunniteltu toimintamalli, joka vastaa yhdistyneen Enersensen ja Empowerin asiakastarpeisiin entistä paremmin ja tuo yhtiölle synergiaetuja.

Neuvottelujen alkaessa yhtiö arvioi, että suunnitellut muutokset voivat aiheuttaa enimmillään 30 henkilön työsuhteen irtisanomisen sekä määräaikaisia lomautuksia.

Yt-neuvottelujen tuloksena Enersense irtisanoo 23 työsuhdetta. Lisäksi neuvotteluissa sovittiin määräaikaisesta lomautusoikeudesta, joka kohdistuu enimmillään noin 500 työntekijään, ja jonka kesto on enimmillään 90 päivää. Yhtiöiden lopullisten lomautusten määrään vaikuttaa muun muassa markkinatilanne sekä yleinen töiden kausivaihtelu. Henkilöstövaikutukset kohdistuvat Enersense Oy:n, Enersense Solutions Oy:n, Empower PN Oy:n, Empower TN Oy:n ja Empower IN Oy:n henkilöstöön Suomessa.

Jussi Holopainen, CEO, Enersense International Oyj

Hyväksytty neuvonantaja Alexander Corporate Finance Oy

Lyhyesti yhtiöstä:
Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-Empower-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2019 oli noin 242 miljoonaa euroa. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2400 henkilöä. Yhtiön sijoittajille suunnatut verkkosivut löytyvät osoitteesta https://enersense.fi/sijoittajalle/