Pörssitiedote|13.1.2023

Sisäpiiritieto: Enersense International Oyj:n Voimatel Oy:tä koskevan yrityskaupan käsittelyaikaa jatkettu

Sisäpiiritieto 13.1.2023 klo 13.45

Suomen Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on tänään päättänyt siirtää Enersense International Oyj:n Voimatel Oy:tä koskevan yrityskaupan jatkokäsittelyyn, joka voi voi kestää enintään 69 työpäivää. Virasto on ensimmäisen vaiheen selvityksissään kuullut kilpailijoita, asiakkaita ja tavarantoimittajia lausunto- ja selvityspyynnöin. KKV pitää tarpeellisena jatkaa yrityskaupan kilpailuvaikutusten selvittämistä.

”Me Enersensellä näemme tämän yrityskaupan toteutumisen tärkeäksi, koska toimivat tieto- ja energiaverkot ovatyhteiskunnan kannalta avainasemassa. Kriittisen tietoliikenne- ja verkkoinfrastruktuurin luominen, kehittäminen jaylläpitäminen ovat koko Suomen toimivuuden ja huoltovarmuuden kannaltaavainasemassa nyt ja tulevaisuudessa. Pidämme myös ns. tasapainottavan ostajavoiman arviointia, jossa tarkastellaan myös ostajan neuvotteluvoimaa ja kaupallista merkitystä myyjälle, yrityskaupan kilpailuvaikutusten analysoinnin kannalta olennaisena. Asiasta on ristiriitaisia näkemyksiä, mutta luotamme, että virasto arvioi kokonaisuuden huolellisesti”, sanoo Jussi Holopainen,toimitusjohtaja, EnersenseInternational Oyj.

Viron kilpailuvirasto on aiemmin hyväksynyt yrityskaupan yhtiöiden Viron toimintojen osalta (lehdistötiedote 18.11.2022).

ENERSENSE INTERNATIONAL OYJ
Jussi Holopainen