Enersensessä kokeillaan erilaisten sähköautojen toimivuutta työkäyttöön

Enersensen sähköisen latausinfran rakentajat saivat ensimmäiset sähköautot työkäyttöön jo vuonna 2018. Sen jälkeen uusia automalleja on tullut paljon markkinoille ja tarjonta kasvaa koko ajan. Tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla työskentelevillä asentajilla on käytössä kolme eri automerkkiä ja -mallia sen mukaan, minkälaista käyttöä tarvitaan.

”Alussa meillä oli autoja, joiden toimintamatka ja käytettävyys eivät sopineet meidän tarpeisiimme. Nykyiset automme luokitellaan täyssähköisiksi katumaastureiksi ja ne ovat tiloiltaan penkit kaadettuina meidän sähköenergiamittareiden ja niiden asennustyökalujen kuljetukseen sopivampia kuin pakettiautot. Lisäksi autoissa on pakettiautoja parempi toimintasäde sekä käytettävyys kaupunkiliikenteessä”, toteaa myyntijohtaja Topias Koskela Power-liiketoiminnasta.

Enersensen ajoneuvojen valinnassa suositaan ensisijaisesti täyssähköautoja aina, kun ajoneuvo soveltuu liiketoiminnan käyttöön ja olosuhteisiin.

”Nykyiset automme toimivat parhaiten viankorjaustöissä sekä latauslaitteiden käyttöönotoissa. Työmailta kertyvä suuri pakkausmateriaalin määrä sekä isompi erä työkaluja ja mittalaitteita asettavat haasteita tilojen riittävyydessä ja etsimmekin tähän sopivia sähköpakettiautoja jatkuvasti. Yksi potentiaalinen vaihtoehto meillä on jo kiikarissa”, Koskela sanoo.

Työkäytössä asentajilta ja työnjohdolta on tullut sähköautojen käytöstä Koskelan mukaan pelkästään positiivista palautetta.

”Muun muassa lämmityksen nopeus verrattuna polttomoottoriautoihin sekä ajamisen vaivattomuus”, Koskela listaa etuja päästöttömyyden ohella.

Jaa