Lehdistötiedote|8.11.2023

Enersense ja sähköisen liikenteen käyttöliittymäkehittäjä Monta yhteistyöhön

Lehdistötiedote 8.11.2023 klo 11.00

Suurteholatausasemia valmistava Enersense on solminut sopimuksen tanskalaisen sähköisen liikenteen käyttöliittymiä kehittävän Montan kanssa. Sopimuksen myötä Enersense pystyy tarjoamaan Montan edistyksellisen maksu- ja hallinta-alustan palvelut sekä Suomessa että globaaleilla markkinoilla latausasemaoperaattoreille ja kuluttaja-asiakkaille.

Kumppanuuden myötä Enersensen uudet ja vanhat latauslaitteet liitetään Montan taustajärjestelmään, jolloin Montan alustaa käyttävät asiakkaat ja palveluntarjoajat ympäri maailmaa voivat helposti ottaa käyttöönsä Enersensen valmistamia latauslaitteita omaan latausverkostoonsa.

”Uusi järjestelmä korvaa aiemman käytössä olleen selainpohjaisen käyttöliittymän ja tarjoaa kehittyneempiä ominaisuuksia, kuten dynaamisen hinnoittelun ja älykkään latauksen. Parhaan latauskokemuksen varmistamiseksi Monta tarjoaa myös ympärivuorokautisen asiakastuen, johon kuuluu myös kuljettajien tuki. Odotan innolla yhteistyön alkamista Montan kanssa, ja uskon, että tämä yhteistyö tuo tulevaisuudessa paljon mahdollisuuksia niin Suomessa kuin globaalillakin tasolla”, toteaa Enersensen sähköisen liikenteen latausratkaisujen johtaja Topias Koskela.

Monta on EV-ekosysteemiä hyödyntävä alusta, joka palvelee kuljettajia, yrityksiä, kaupunkeja ja sähköverkkoa yhdellä integroidulla ohjelmistoratkaisulla. Monta on perustettu vuonna 2020 ja toimii tällä hetkellä 32 maassa. Vuonna 2023 alusta on tuottanut yli 500 000 latausta kuukaudessa.

Topias Koskela, johtaja, sähköisen liikenteen latausratkaisut
Puhelin: +358 50 401 7294
Sähköposti: topias.koskela@enersense.com