Lehdistötiedote, Sijoittajauutinen|24.11.2023

Enersense jatkosopimukseen Elektrilevin kanssa koskien sähköverkkojen huoltoa Virossa

Sijoittajauutinen 24.11.2023 klo 14.15

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttajan Enersense International Oyj:n International Operations -segmenttiin kuuluva virolainen tytäryhtiö Enersense AS on allekirjoittanut Viron suurimman verkko-operaattorin Elektrilevin kanssa jatkosopimuksen koskien sähköverkkojen huoltoa.

Kaksivuotiseen sopimukseen kuuluu sähkönjakeluverkkojen ylläpitoa ja vianetsintää Saaremaan ja Hiiumaan alueella, ja työt alkavat tammikuussa 2024. Sopimuksen arvo on noin 7,4 miljoonaa euroa. Sopimus kirjataan Enersensen International Operations -liiketoiminta-alueen vuoden 2023 neljännen vuosineljänneksen tilauskantaan.

"Sopimus on meille tärkeä useasta syystä. Allekirjoitettu sopimus muun muassa vahvistaa asemaamme Baltian markkinassa ja tukee missiotamme päästöttömän yhteiskunnan luomisesta. Elektrilevi on suurin asiakkaamme Virossa ja olemme tuottaneet heille palveluitamme samanlaisella sopimusperiaatteella jo yli kymmenen vuotta. On merkki onnistumisestamme, kun yhteistyömme saa jatkoa meille strategisesti tärkeässä hankkeessa", kertoo Enersense International Oyj:n International Operations -liiketoimintajohtaja Margus Veensalu.

Margus Veensalu, liiketoimintajohtaja, International Operations
Puhelin: +372 50 96969