Lehdistötiedote, Sijoittajauutinen|29.11.2023

Enersense pääurakoitsijaksi Ilmattaren Korpilevonmäen tuulipuiston infran rakentamiseen

Sijoittajauutinen 29.11.2023 klo 13.00

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense on tehnyt sopimuksen Ilmatar Energyn kanssa Säkylässä sijaitsevan Korpilevonmäen tuulipuiston rakentamisesta. Tilaus kirjataan Enersensen Power-liiketoiminta-alueen vuoden 2023 neljännen vuosineljänneksen tilauskantaan.

Ilmattaren Korpilevonmäen tuulipuisto koostuu kuudesta voimalasta. Rakennustyöt alueella ovat käynnistyneet marraskuussa ja urakka valmistuu suunnitelmien mukaan syksyllä 2024. Enersensen toimituslaajuuteen kuuluvat puiston teiden ja nostoalueiden rakentaminen, voimalaperustukset ja puiston sisäverkko avaimet käteen -periaatteella.

”Kyseessä on tuulivoimarakentamisen historiassamme ensimmäinen rakennushankkeemme Ilmattarelle, ja olemme luonnollisesti hyvin iloisia valinnastamme Korpilevonmäen tuulipuiston pääurakoitsijaksi. Hanke istuu hyvin ydinosaamiseemme ja vahvistaa yhteistyötämme tuulivoimapalveluiden toimittajana”, toteaa Enersensen Renewable Energy -toimialan myyntijohtaja Pekka Pitkämö.

”Korpilevonmäen tuulipuisto on erittäin tärkeä hanke Ilmattarelle ja se lisää jälleen uusiutuvan energian tuotantoa Suomessa. Rakentamisaikataulu on tiukka ja markkinatilanne haastava, mutta Enersensen pitkä kokemus tuulivoimahankkeiden infran rakentamisesta vakuutti meidät. Tuulipuiston rakentaminen alkaa välittömästi ja odotamme innolla yhteistyötä Enersensen kanssa”, sanoo Ilmattaren hankintajohtaja Antti Lehtinen.

Ilmatar on pelkästään uusiutuvaan energiaan keskittyvä pohjoismainen energiayhtiö ja itsenäinen sähköntuottaja, jonka liiketoiminta-alueita ovat uusiutuvan energian ja erityisesti tuuli- ja aurinkovoimahankkeiden kehittäminen, rakentaminen, omistaminen ja ylläpito. Ilmattaren eri vaiheissa olevien maa-, merituuli- ja aurinkovoimahankkeiden yhteenlaskettu tuotantoteho Pohjoismaissa on yli 20 GW. Vuoden 2023 aikana Ilmatar ottaa käyttöön kuusi maatuulivoimapuistoa ja yhden aurinkovoimapuiston Suomessa.

Pekka Pitkämö, myyntijohtaja, Renewable Energy
Puhelin: +358 44425 2240