Lehdistötiedote|15.5.2023

Enersensen latausratkaisut mukana julkisyhteisöjen neljän vuoden ja noin 5 miljoonan euron puitejärjestelyssä

Lehdistötiedote 15.05.2023 klo 14.30

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense on tullut valituksi yhdessä Parking Energyn kanssa Sarastian kilpailutuksessa yhdeksi kolmesta toimittajasta puitejärjestelyssä, jossa mukana olevat julkisyhteisöt voivat hankkia latausratkaisuja sekä näihin liittyviä urakointi- ja asennuspalveluita suoraan kilpailutuksen kautta valituilta toimittajilta. Puitejärjestelynkokonaisarvo seuraavien neljän (4) vuoden aikana on yhteensä noin 5 miljoonaa.

”Sarastian puitejärjestelyyn mukaan pääseminen mahdollistaa sen, että Enersensen ja sen yhteistyökumppanin Parking Energyn Suomessa valmistetut DC ja AC-latausjärjestelmät sekä näiden asennus ja ylläpitopalvelut ovat maan kattavasti Sarastian asiakasyhteisöjen käytettävissä, mikäli asiakasyhteisö päättää lähteä mukaan puitejärjestelyyn. Enersense tarjoaa sähköisen liikenteen latausratkaisuja latausasemaoperaattoreille, yrityksille ja isommille taloyhtiöille tarpeen vaatiessa kokonaisvaltaisena palveluna avaimet käteen -periaatteella aina tarvekartoituksesta ja kohdekatselmoinnista latausjärjestelmän suunnitteluun, laitevalmistukseen, maarakennusurakointiin, asennukseen ja käyttöönottoon asti. Olemme juuri lanseeranneet uuden suurteholatauslaitteen, joka mahdollistaa yksittäisen latauslaitteen lataustehon kasvattamisen aiemmasta 30 kilowatista 160:een kilowattiin. Enersensen uudella älykkäällä modulaarisella latausjärjestelmällä on mahdollista ladata yhdestä latauslaitteesta jopa 400 kilowatin teholla kahta autoa yhtä aikaa”, toteaa Enersensen sähköisen liikenteen latausratkaisujen johtaja Topias Koskela.

Parking Energy on suomalainen vuonna 2014 perustettu sähköautojen latausteknologioita kehittävä ja latauspalveluita tuottava kasvuyritys, josta Enersense omistaa 10 prosenttia.

Sarastia on Suomen suurin julkisen sektorin talous- ja henkilöstöhallinnon tukipalvelukumppani ja modernien kuntalaispalveluiden tuottaja. Sarastian yhteishankintasopimuksia voivat hyödyntää Sarastian suorat ja välilliset omistajat, joita ovat esimerkiksi kunnat, kuntayhtymät, kuntaomisteiset yhtiöt ja muut julkiset organisaatiot.

Lisätietoa:

Topias Koskela, johtaja, sähköisen liikenteen latausratkaisut
Puhelin: +358 50 401 7294
Sähköposti: topias.koskela@enersense.com