Lehdistötiedote|15.11.2022

Enersense on allekirjoittanut kaksi jatkosopimusta koskien Enefit Connectin sähköverkkojen huoltoa Virossa

Lehdistötiedote 15.11.2022 klo 10.15

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttajan Enersense International Oyj:n International Operations -segmenttiin kuuluva virolainen tytäryhtiö Enersense AS on allekirjoittanut Enefit Connectin kanssa kaksi jatkosopimusta koskien sähköverkkojen huoltoa. Enefit Connect on Eesti Energian tytäryhtiö, joka kehittää ja hallinnoi erilaisia sähköverkkoja, nopeaa internetverkkoa, modernia sähköautojen latausverkkoa ja suurta osaa virolaisesta katuvalaistuksesta. Lisäksi yhtiö tarjoaa asiakkailleen kehittyneeseen teknologiaan perustuvia energiaratkaisuja. Sopimuksiin kuuluu sähkönjakeluverkkojen ylläpitoa, vianetsintää sekä Viron Pärnun ja Tartu-Jõgevan alueiden aurinkoenergiapuistojen yhdistämistä sähkönjakeluverkkoon.

Sopimusten mukaiset työt työllistävät yhteensä arviolta 50 henkilöä. Työt alkavat tammikuussa 2023, ja ne toteutetaan yhteistyössä sähköasennuksiin erikoistuneiden virolaisten yhtiöiden Clougruppin ja Terasteenusedin kanssa. Sopimusten kokonaisarvo on 10,1 miljoonaa euroa, josta Enersensen osuus on noin 5–6 miljoonaa euroa. Sopimukset päättyvät vuoden 2025 loppuun mennessä.

”Enefit Connectin kanssa solmitut sopimukset ovat meille tärkeitä. Hankkeet muun muassa vahvistavat asemaamme Baltian markkinoilla ja tukevat visiotamme olla merkittävä päästöttömän yhteiskunnan toteuttaja. Enefit Connect on suuri asiakkaamme Virossa. On merkki onnistumisestamme, kun yhteistyömme saa jatkoa meille strategisesti tärkeässä hankkeessa”, toteaa Enersensen International Operations -segmentin johtaja Margus Veensalu.

Lisätietoa:

Jussi Holopainen, toimitusjohtaja