Enersense on toteuttanut Megatuulen hankinnan ja Enersensen uudet osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin

Pörssitiedote 1.2.2022 klo 18.50

Enersense International Oyj (”Enersense”) tiedotti 31.1.2022 Enersensen hallituksen päättäneen suunnatusta osakeannista maatuulivoimahankkeiden kehitysyhtiö Megatuuli Oy:n (”Megatuuli”) hankintaan (”Osakekauppa”) liittyen sekä Osakekaupan täytäntöönpanon aikataulusta ja vaikutuksista. Osakekaupan täytäntöönpano on saatu päätökseen tänään 1.2.2022.

Yhteensä 2 598 331 uutta Enersensen osaketta on tänään Osakekaupan täytäntöönpanossa annettu vastikkeena Osakekaupan myyjille ja merkitty Megatuulen äänivaltaisten osakkeiden luovutusta vastaan. Uudet Enersensen osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin tänään 1.2.2022. Aiemmin tiedotetun mukaisesti uusiin Enersensen osakkeisiin kohdistuvat vakuusjärjestely- ja luovutusrajoitukset, joiden kohteena on yhteensä 50 prosenttia Megatuulen omistajien vastikkeena saamista Enersensen osakkeista. Rajoitukset vapautuvat 24 kuukauden kuluttua Osakekaupan toteutuksesta lukien.

Uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen Enersensen osakkeiden kokonaismäärä on 15 996 060 osaketta. Kaikilla osakkeilla on yhtäläiset äänioikeudet. Uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla arviolta 3.2.2022 alkaen.

Toimitusjohtaja, Jussi Holopainen, Enersense International Oyj:

”Megatuulen hankinta merkitsee Enersenselle paljon, kun hankekehityksen myötä ymmärryksemme ja osaamisemme tuulivoiman koko arvoketjusta laajenee ja syvenee. Tuulivoimamarkkina kasvaa voimakkaasti tulevina vuosina, ja on koko markkinan näkökulmasta tärkeää, että alalla on laaja-alaista ymmärrystä saman katon alla projektin eri vaiheista aina suunnittelusta toteutukseen.”

Osakekauppaa ja sen vaikutuksia on kuvattu Enersensen tiedotteessa 31.1.2022.