Yhtiötiedote|31.7.2020

Enersensen ja Areva GmbH:n maaliskuussa solmima toimitussopimus on edennyt toiseen vaiheeseen

Yhtiötiedote 31.7.2020 klo 10.35

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj tiedotti 30.3.2020 solmineensa Areva GmbH:n kanssa Olkiluoto 3 -ydinvoimalahankkeeseen liittyvän merkittävän, ensimmäisessä vaiheessa noin 5 miljoonan euron arvoisen sopimuksen. Sopimuksen arvon oli mahdollista kasvaa ensimmäisen vaiheen jälkeen, ja nyt sopimuksen toinen vaihe on vahvistunut.

Nyt vahvistunut, toisen vaiheen sopimus on arvoltaan noin 6 miljoonaa euroa ja se koskee ensimmäisen vaiheen tavoin Olkiluoto 3 -ydinvoimalahankkeen sähkötöiden koordinointia sekä resurssitoimitusta.

Sopimuksen arvioitu kesto on kuluvan vuoden loppuun asti.

Pitkäaikaisen ja merkittävän asiakassuhteen avaintekijöitä ovat Enersense Internationalin toimitusjohtaja Jussi Holopaisen mukaan jousto ja luotettavuus sekä molemminpuolinen arvostus.

"On ollut hienoa huomata, kuinka olemme maailmanlaajuisesta koronatilanteesta huolimatta saaneet ylläpidettyä asiakkaidemme luottamuksen. Olemme onnistuneet osoittamaan, että pystymme toimimaan tehokkaasti ja mukautumaan nopeasti muuttuvien tilanteiden tarpeisiin", toteaa Holopainen.

Olkiluoto 3 on EPR-tyyppinen painevesilaitos, jossa on koeteltuun tekniikkaan perustuvaa modernia teknologiaa ja edistyksellisiä uusia turvallisuusominaisuuksia. Kyseessä on suuri kansainvälinen projekti, ja työmaalla edellytetään tinkimätöntä turvallisuuskulttuuria.

Toimitusjohtaja Jussi Holopainen

Hyväksytty neuvonantaja Alexander Corporate Finance Oy

Lyhyesti Yhtiöstä:

Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja. Enersensen tuotteet, palvelut ja toiminta on jaettu kahteen liiketoiminta-alueeseen: Projektit ja Henkilöstöpalvelut. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli 58,1 miljoonaa euroa. Enersensen palveluksessa oli vuoden 2019 aikana keskimäärin 884 henkilöä. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Sijoittajille suunnatut verkkosivut löytyvät osoitteesta www.enersense.fi/sijoittajat