Yhtiötiedote|18.12.2020

Enersense nostaa kuluvan vuoden tulosohjeistustaan: oikaistu käyttökate ylittää 8 miljoonaa euroa

Sisäpiiritieto 18.12.2020 klo 13.45

Päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj nostaa vuoden 2020 oikaistua käyttökatearviota yli 8 miljoonaan euroon. Ohjeistuksen noston syynä on positiivinen tuloskehitys erityisesti Smart Industry-, Power-, Connectivity- ja International Operations -liiketoiminnoissa sekä Empower-integraation eteneminen suunnitellusti.

Aiemmin ilmoitettu (17.8.2020):

Elokuussa julkaistussa vuoden 2020 puolivuosikatsauksessa yhtiö ennakoi käyttökatteen, ilman integraatiosta johtuvia kertaluontoisia kuluja, olevan 6-8 miljoonaa euroa vuonna 2020.

Uusi ohjeistus (18.12.2020):

Yhtiö odottaa käyttökatteen, ilman integraatiosta johtuvia kertaluontoisia kuluja, olevan yli 8 miljoonaa euroa vuonna 2020.“Olemme erittäin tyytyväisiä yhtiömme kehitykseen ja kannattavuuden parantumiseen. Uudet liiketoiminta-alueemme ovat edenneet integraation osalta hyvin ja olemme viime aikoina julkistaneet useita asiakassopimuksia Suomessa, Virossa ja Ranskassa”, kertoo Enersense International Oyj:n toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

Yhtiön taloudellisena tavoitteena on saavuttaa 10 prosentin kannattavuus (käyttökatemarginaali) vuoteen 2025 mennessä.

Jussi Holopainen, CEO, Enersense International Oyj

Hyväksytty neuvonantaja Alexander Corporate Finance Oy

Lyhyesti yhtiöstä:

Enersense International Oyj on päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja, joka on vahvasti mukana tukemassa vallitsevaa energiamurrosta ja mahdollistamassa päästötöntä yhteiskuntaa. Enersense-Empower-konsernin pro forma -liikevaihto vuonna 2019 oli noin 242 miljoonaa euroa. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti noin 40 maassa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 2400 henkilöä. Yhtiön sijoittajille suunnatut verkkosivut löytyvät osoitteesta https://enersense.fi/sijoittajalle/